fredag 20 april 2007

Konstig dag

fredag 20 april 2007
Mycket är konstigt idag. Vaknade och var pigg, men somnade ändå om i ca en timme... Drömde dessutom en mysko dröm om att Uffes pappa förolämpade Petra i en kyrka i Rom där det var en massa körer och Petra höll någå tal och började gråta för att Kurre var så elak. Jag vaknade också av att jag grät. Däremellan hann jag dock vara i fjällen med Rs bror J. Han målade fula fjällmotiv på porslinsmuggar som han ville sälja på den kommande sångfesten i Rosala... Väldigt märkligt indeed.

När jag kom ut från R snöade det. SNÖ! på allvar...

Väl hemma hittade jag en tröja som jag inte har sett på typ två månader. jag trodde jag hade tappat den, men där låg den, helt synlig på min säng. konstigt.

Det har kommit en hel del påminnelsemail om att den obligatoriska föreläsningen idag börjar redan kl 13.00. Jepp, alles klar. När klockan var 12.45 var jag redo att trampa iväg men... Av någon anledning sitter jag fortfarande här hemma. Känner mig urusel. Men hela kursen är trög och ute är det vått och jag inväntar min lediga helg och har dammsugit och städat lite här hemma och... På något sätt kändes föreläsning så totalt meningslöst att jag tydligen besöt mig för att inte fara. *dålig människa och studerande* MEN man måste göra kompensationsuppgifter om man är borta. Kompensationsuppgifter suger. Hundra gånger enklare att skriva föreläsningsdagbok. Varför for jag inte på föreläsning???
Istället kunde jag givetvis ha farit på jobb, men eftersom jag redan hade meddelat att jag kan komma först halv tre ides jag nu inte stressa i onödan heller...
Dessutom hade det idag innan klockan ens slagit tolv inkommit hela 30 (30!!) mail. Seriöst. Av dem var ca 29 viktiga mail. På allvar. Vet inte om jag tycker att det är bra eller dåligt.

Dethär är en synnerligen konstig dag. Månne den blir värre ännu?

Inga kommentarer: