fredag 12 september 2008

FRIDAY BABY!

fredag 12 september 2008
Fredag är veckans absoluta höjdpunkt, så är det bara.
Idag har jag ätit sushi, bandat in backing vocals i en mysig studio till en reggae-låt (!), druckit kaffe och gått på stan. Väldigt oproduktivt och ineffektivt, men rackarns trevligt. :)
Jag var ytterst misstänksamt inställd till bandningen; reggae är ju kanske inte helt min grej, men producenten var supernöjd och det var faktiskt jätteskoj, så nu har vi bokat in mera studiotid till nästa vecka. :) Ovanför/ i samband med studion finns ett litet konstgalleri och en liten designaffär som hade alldeles förtjusande grejer. Tror bestämt att jag ska handla lite där nästa vecka. Jättefina små presentartiklar som kan vara bra att ha på lager hemma ifall man ex tempore ska iväg nånstans. (händer ju typ aldrig, men tanken är ju god...)

I övrigt ser helgen lovande ut; lite körläger, lite släktbesök och så Gradun då. Har storslagna planer på att gå igenom lite litteratur som kanske kan vara användbar till Iso G. Kanske.


Dagens trevliga: hittade två nya brödsorter i saluhallen. Skitigt dyrt, men gott och skojigt.
Dagens lilla extra krydda: satte sojasås i halsen så att jag i min kamp mellan liv och död av misstag spottade mitt lunchsällskap rakt i fejset.

Inga kommentarer: