tisdag 14 oktober 2008

Något är på tok

tisdag 14 oktober 2008
Idag har det hänt underliga ting:

Vaknade av en stressdröm för andra morgonen i rad (!!) och fann det vist att stiga upp i stället för att ligga kvar i sköna, varma sängen. vad händer? vad sker? vad ÄR detta?! Det är något allvarligt fel på mej.

Som socker på moset glömde jag att dricka kaffekopp nr.2 imorse. I quote myself in "vad händer? vad sker?" Någonting är väldigt snett här.

Tänkte ta lite ledigt på eftermiddagen och kolla på de tv-serier jag inte hunnit med på ett tag. Men vad händer? vad sker? Jo, jag finner det klokt att jobba istället. Det går utför för mej nu.

Dessutom märkte jag att jag (helt omedvetet) ställt tillbaka julsångsmappen i hyllan direkt efter användning istället för att lämna den kvar mitt på golvet i en veckas tid. Det bor en annan i min kropp.


Som motvikt till denna totalt förlamande obalans i världsalltet, kan jag avslöja att vissa saker aldrig förändras:

Jag har skjutit upp städningen tills imorgon.

Jag glömde min cykel utanför butiken.

Jag lämnade obehindrat frukosten framme och tänkte att den säkert städar undan sig själv.

Kappsäcken från helgens äventyr är fortfarande ouppackade mitt på golvet.


Vilken tur att det finns NÅN trygghet i tillvaron.


*viktig information om det vetenskapliga experimentet: inne på lager 3. ingen förändring på varken tår eller lättja. (Att lacket nu börjat se sina bästa dagar spelar inte så stor roll. Den bästa tåvisartiden, dvs sommaren, är ju ändå förbi nu. Hoppas innerligt att folk har vettigare saker för sig än att fundera på mitt tånagellacks snygghetsgrad.)*

2 kommentarer:

jro sa...

Jag tror du har umgåtts för mycket med såna som mig! Fast väntas nu... vi har ju inte umgåtts?! Mysko! :) Kram!!

jro sa...

Jag saknar din blogg, Hanna! Kram!