måndag 8 december 2008

Inga under här inte

måndag 8 december 2008
Jag skulle så gärna vilja börja dagens inlägg med "Ett under har skett!" (hej Tona! och för att det skulle kännas så skoj att säga så), men faktum är att allt är sig likt. Precis ALLT. Funderade idag på uttrycket "än är inte undrens tid förbi" (och jo, jag vet att get a life-lampan blinkar alarmerande). Jag menar, går folk (jag) faktiskt omkring och väntar på den tiden eller? Som om det kunde bli aktuellt any day now? Underligt. (!) Men iallafall, för att återgå till ämnet "allt är sig likt". Förra året lät jag nämligen såhär:

den 9 november 2007

hej tomten!

jag önskar mej självdisciplin i julklapp. tack.



p.s. något annat DYRT skulle inte heller vara helt fel.

Och jag önskar mej precis samma sak i år igen. Allt är sig likt. Och för TVÅ år sedan, då lät det såhär:

den 11 december 2006

Att skriva hemtent på en dag suger.
Tusen saker som borde fixas men jag e alldeles för slö för att fixa något överhuvudtaget. Dessutom skriver jag ju tent.
Inga julklappar inhandlade ännu. Snart e d panik.


Samma visa i år igen. Allt är sig likt. Så, det kanske HAR hänt iallafall, att undrens tid verkligen är över? På Hannafronten är det ju minsann intet nytt.

Inga kommentarer: