torsdag 22 januari 2009

Apropå produktutveckling

torsdag 22 januari 2009
Följande påstående ingår i kategorin "Hur tänkte man här?":

Det glutenfria knäckebrödet är mycket skört och går lätt sönder, alltså skippar vi den stadiga och skyddande kartongförpackningen och ersätter den med ett tunt plastigt papper istället.

Heja Semper. Bra tänkt.


Följande historia ingår i kategorin "jag blir lite lätt irriterad då he e nå skit me datorn":

Igår tänkte det blir K.R.I.S. Min dator pajade. Det visade sig sedan vara strömsladden som fått nåt stärv och härmed vägrar samarbeta. Eftersom akkun sedan länge sagt upp kontraktet för självständigt arbete startar inte min dator nu. Jess. Härligt. Vad skönt att jag inte har nåra säkerhetskopior på någonting. Nåja, men det är ju bara strömsladden, så det är lätt fixat.
Till min stora förtjusning har jag nu alltså fått sätta hela förmiddagen på att surfa omkring i olika datortillbehörsaffärer för att hitta rätt strömsladd. Det är lätt att hitta saker då man inte vet vad man söker. Skön känsla.
Undrar när stunden är kommen då Hp inser att det lönar sej att ha bara EN modells strömsladd som passar till alla tusen miljoner olika modeller och serier. DET sku vara produktutveckling.

Inga kommentarer: