fredag 16 januari 2009

ett mardrömsscenario

fredag 16 januari 2009
Något hemskt har hänt. It's an end of an era. Och för att låna min mors förskräckliga uttryck: Det som inte sku få hända har hänt. Denna dag kommer att gå till historien som en mardrömsdag i mitt snart 29-åriga liv, en dag jag alltid kommer att minnas; lukten, smaken av blod, skräcken och ljudet. Men framförallt hennes röst: först de lugnande orden, och sen, utan förvarning, hör jag orden som får mitt blod att frysa till is och alla muskler i kroppen att stelna: karies i nr 8. Tandtroll. Hål. Hål. HÅL! Jag har fått mitt livs första hål i en tand. Domedagen är kommen.


Som trivia till denna dags fasansfulla händelse kan tilläggas att jag ställde till med en smärre scen då jag hörde ordet karies. Varken tandläkaren eller sköterskan hade knappast varit med om något liknande. Det är tur att man är kolugn och modig i situationer som denna.

Inga kommentarer: