söndag 25 januari 2009

föda

söndag 25 januari 2009
As in mat, inte det andra.

Helgen i matväg:
  • Fredag: tapas med hembakta scones med soltorkade tomater parmesan och rosmarin, goda oliver, avokado och räkröra, stekt aubergine, chèvreost och vin.
  • lördag: hallon-lime royalepaj (för er som inte har leilas bakbok (finns såna? tror jag var den sista i världen att skaffa den) så innehåller royalepaj förutom det vanliga pajstuffet också en fyllning med färskost, ägg, socker och creme fraiche.) Dessutom gjorde jag moussaka (förstås med aubergine, INTE potatis!) med massor av örter och vitlök och med fetaost på toppen.
  • Söndag: Roberts tur att stå för maten. Vi åt knackkorv och fransk potatis.(blåggens spellcheck hänger inte så bra med. den föreslår knarkkorv istället för knackkorv. sådär for your information)
Helgens övriga stora händelser:
- diskning
- Blondinbella åkte ut ur let's dance
- städning
- gardinbyte
- konståkning
- jag har läst åtminstone 5 artiklar för gradun
- robert har infört en ny regel hemma: man får inte dricka vin direkt ur flaskan.

En av världshistoriens mest avslappnade helger. Jag är faktiskt redo för Måndag.

1 kommentar:

Prinsessan Heidi sa...

Wow, fre och lö låter helt smarrigt ju! Knarkkorvar på söndag, haha... Och nej, du är inte den sista med att skaffa böckerna, det är antagligen jag ;) Du tar nog gourmetpriset för denna helg, hos oss krävs det tydligen lite skärpning! Ha en bra vecka, kram!