onsdag 4 februari 2009

i mitt liv:

onsdag 4 februari 2009
Alles gut in Hanna-land. Tänker mera på fest, alkohol och mat än på gradun och körsånger. Sover längre än jag borde och har slutat diska efter mej.

Annors då? Jå, massor av spännande juttun. Till exempel:

- blåggarnas ordverifieringstsydem i kommentarfältet. Jag flinar alltid hejdlöst åt dem. Typ kongin (uttala O som i Olle), pippen, skurut (uttala u som i Olle) och spituga. Ja juttu lentää.

- Min sambo tycker att jag inte kan tala som folk när jag använder ungdomliga och döcoola uttryck som muijan, posse och pide. Då får han nå kauhee spel. Andra siistiga ord som man kan ärä honom med är dise, kade, lune och daijut. Och kandee.
Han är så lättretlig dendär Robert. Det är tur att jag har lång stubin så det blir lite balans i förhållandet.

6 kommentarer:

Cam sa...

hahaha :D hahaha :D HAHA!

"man ska alltid börja dagen med ett våldsamt skratt eller tusen"

jutz sa...

kör hårt! Dökoola utryck som pide och code får ju inte dö ut! För att inte tala om avis, grade eller att ngt är lööst roilgt :)

Hanna sa...

ach, grade glömde jag ju helt bort, tack för påminnelsen!

Cam sa...

jå de där med att ätnka på alkohol o mat är dessutom ganska mycket trevligare än att tänka på gradun. fast idag har jag tänkt på runebergstårtor och klänningstyg.

jro sa...

Men käraste Hanna, har du nånsin ens börjat diska efter dig...? :P Men jag gillar dina tankebanor, och det är fint att allt är bra i Hannaland! blir underbart att ses, KRAM!!

Cam sa...

ja sen ska man ju inte glömma det collaste och viktigaste uttrycket av alla: snude