lördag 14 mars 2009

fredagkväll

lördag 14 mars 2009
vi myser. R sitter i soffan å jag sitter i en stol minst 5 meter från honom. båda har vi noter framför näsan. R utforskar det kyrilliska alfabetet och ljuder ut olika mystiska ljud för sej själv. Jag har fördjupat mej i det tjeckiska språkets hemligheter.

Han ba: alltså vad är dethär för tecken?!
Jag ba: alltså vitsi så sjuktsvårt språk dethär. kanske jag borde ta alten där.
Han ba: *viskar för sej själv*
Jag ba: mupp
Han ba: va?

romantik på hardecore-hög nivå.

(i takt med myset odlar vi vår surfjärtism, eftersom några ungdomar har haft ljud ute på gatan. jag menar hallå, det är fredag kväll. bara för den sakens skull måste man inte ha ljud.)

1 kommentar:

Cam sa...

hello oldie! fredagkväll innebär just precis det: man ska ha ljud ;) fredag e ju partykväll, ju :D