måndag 16 mars 2009

Yo!

måndag 16 mars 2009
Hörni gott folk, nu är det flyt. Det är måndag, och ändå flyter jag! Inte bara går det bra på jobbet, även ett av de tre viktigaste huvudmålen i livet är uppnått. T.o.m. utan ansträngning. (jobbet känns som en pyttegrej i jämförelse med livets tre gyllene regler)

1. Bli smal
2. Vara smal
3. Hållas smal

Håll med om att dessa tre saker är livsavgörande för lyckan, självkänslan, utseendet, garderoben samt för livets mening.
Och nu har det hänt för mig, det som vi alla går och drömmer om: jag vaknade upp en grå måndag i mars och märkte att jag är smal. och jag har inte ens bantat.
Och jaa, jag veet: tänk på barnen i Afrika; det har man ju fått höra tre och sju gånger, men. Jag. Är. Smal. Och hysteriskt, syndigt och elakt glad över det.

Mitt liv som smal kan börja.

2 kommentarer:

Cam sa...

livets tre guyllene regler, jag håller HELT med om det! och getting there :)

Prinsessan Heidi sa...

Onekligen sant :) Heja våren! :)