måndag 6 april 2009

Fejan

måndag 6 april 2009
Alltså jag blir inte klok på fejan och alla dessa quizzes. Inte ens jag, som helt allmänt känt inte har ett liv, orkar/ids/hinner/vill ta alla dessa quizzar, typ vilken maträtt är du, vilket intervall är du, vilket land är du och framförallt, kungen av alla quizzar: vilket hål är du? WTF? Eller ja, jag kan ännu nästan fatta att folk vill göra sånt, speciellt på arbetstid, men varför postar man det åt alla andra? Tror folk på fullaste allvar att jag är intresserad av att veta vilket hål dom är?!? Ge er.
Överlag måste det tilläggas att då Facebook slog igenom här i landet, hösten 2007, så spenderade vi alla de första tre månaderna med att skicka virtuella öl åt varann å poka varann allt vad vi orkade. Ja det var kul. DÅ. Nu har vi slutat med det. För det var faktiskt inte kul. Men fortfarande, år 2009, finns det folk som orkar poka en, skriva notes och ta sjukt tröga quizzes, posta det åt hela vänlistan och sedan tro att alla är intresserade.

En annan grej är alla kufar som dyker upp å vill va vän med en. JAG VILL INTE VARA ER VÄN, fatta nu det redan. Typer som jag har träffat sammanlagt en gång skiter jag i på fejan. Typer jag talat med senast i lågstadiet, och som inte ens då var min vän SKITER JAG I. Typer som jag talat med färre än fem gånger de senaste 10 åren bryr jag mej inte i. Typer som upprepade gånger gjort friendrequests som jag ignorerat/tackat nej till/vadtusandetnuheter: fatta att jag inte vill vara er vän. Sluta skicka friendrequests. Lärare från 15 år tillbaka, som dessutom var skit lärare: jag vill inte vara er vän. FATTA DET. (Okända turkar med håriga bröst, well, I'm not even going there)

Jag har alldeles fantastiska vänner IRL och URL och vill faktiskt inte att kufar från ett tidigare liv, som inte ens då var särskilt intresserade av att vara mina vänner, får veta saker om mej.

Det var dagens galla. Nu ska jag ägna mej åt min bulle och min bok.

3 kommentarer:

jutz sa...

hahahaha! Rätt åt feijjan! :)

Lina Teir sa...

Amen. Jag har en bedårande elevförälder som har träffat mig när hon skulle betala kursavgiften. Vi har alltså utbytt följande ord av vänskap: "-Visst var det 25 euro?" "-Ja, bra om du har jämna pengar." Idag friendrequestade hon mig för 5:e gången.

Hanna sa...

Men Lina, det är väl klart att hon är din vän! Strålande. Hahaaa!