söndag 19 april 2009

Festförberedelser

söndag 19 april 2009
Det kan tyckas oroväckande då man är helt slutkörd efter en helg. Men denna har varit lite körig (observera gärna den lilla ordvitsen!) och jag har redan sedan länge bestämt mej för att ta ledigt imorgon istället. En god planering är a och o.

Igår höll det på att bli panik då jag dök in i cocktailklänningen och insåg att den var på tok för stor. Då man redan är försenad känns det lite halvjäkligt att börja trixa med olika nödlösningar och härja med säkerhetsnålar. Till på köpet föll mitt hår ner under trixandet, vilket ledde till en hel del svettningar. När man är nyduschat varm, har fönat håret och härjat med frisyren samt sprungit omkring och sökt försvunna lösögonfransar kan det bli riktigt olidligt hett ibland. I stundens hetta svor jag en hel del och söndrade en lins och två stay-ups med nageln. Sedan fick det bli stay-ups som var för stora, vilket redan i trappan ledde till en kallsvettig SSE-situation (Serious Stayup Emergency). Prinsesskänslan var total; en klänning som inte hålls uppe och dessutom är förbannat elektrisk och smetar längs benen, stay-ups som hänger löst kring knäna, håret som känns som om det vilken sekund som helst skulle falla ner och armhålor som svettas som Niagara Falls. Festen kan börja!
Lyckades samla mig, gjorde en fabulös entré och hade en riktigt superskojig fest trots den lite lätt tröga starten.

Imorse erfor jag igen en gång hur onödig dendär sista skumppan var.

2 kommentarer:

Cam sa...

hahaa! jag vet var dina försvunna lösögonfransar är ;)krams:)

Camilla sa...

Vad är din åsikt om smink?
Skriv gärna en kommentar i min blogg!!

Hoppas du haft en bra dag?
Kramis <3 :D