söndag 3 maj 2009

Dekadens

söndag 3 maj 2009
Efter en vecka, där 5 av veckans 7 dagar har inneburit olika slags festligheter, ohälsosam mat med allt från chips, paj, kladdkaka, smörgåsmat, brieost och tårta till fin fancymiddag samt en hel del bubblande drycker i olika smaker och styrkor och en e.n.o.r.m. sömnskuld börjar det bli dags för mej att gå å lägga mej. På härliga veckan följer nämligen helvetesveckan. Börjar på allvar misstänka att magknipet som började igår faktiskt på riktigt sitter mera mellan öronen än i magen. Det accentueras nämligen så fort min tanke flyger till nästa veckas olika mödosamheter. För att fira allt hemskt som kommer att hända, har jag också lovat mej att inte leva på champagne, brieost och chips, utan på gröt. Just det. Helvetesveckan kröns av en grötdiet. Wihhu. Gott främst för figuren och plånboken. Och för karaktären.

1 kommentar:

jro sa...

Jag måste starkt opponera mig mot att gröt skulle vara bra för Karaktären! Då är nog kladdkaka betydligt mer karaktärsdanande eftersom den ädla rätten gör en lycklig, sockerfull och på gott humör, till skillnad från gröten som på sin höjd kan vara lyckoframkallande i arla morgonstund. Och då är det också just och just. Så jag tycker att du kan klämma in en liten kladdig bit mellan grötvarven!

I övrigt tackar jag så mycket för senast och tycker att det borde ordnas mer vappar åt folket! Speciellt första mäjs med sol coh fina vänner! Ses om två veckor! Lycka till med den jobbiga veckan! Kram!