måndag 8 juni 2009

Alltså va?

måndag 8 juni 2009
Idag slogs jag av en fruktansvärd insikt. Vart har mitt liv tagit vägen? Härregud, snart 30 och jag tror att jag är 20. Alltså på allvar. Ungarna här på lägret kunde alla vara mina barn. med helt god marginal, så att det inte skulle vara pinsamt eller obscent eller så. Dom e typ 10 å jag e typ 30. Vart har de senaste 10 åren tagit vägen? Fattar int. Jag var helt just 20 å ung å fräsch å allt var nytt. Fattar int att 10 år kan gå så fort. Känner mig berövad på mitt liv. Ge mig mina senaste 10 år tillbaka, jag är inte helt nöjd med hur de utfallit. tack.

(egentligen har det varit 10 goda år och jag har gjort en massa trevligt, men tycker att de kunde förkortas till ca 5, så att jag skulle ha hunnit med samma saker, fast dubbelt snabbare. eller så jag skulle ha åldrats dubbelt långsammare utan att behöva uppleva allt dubbelt så snabbt. eller nåt.)

Inga kommentarer: