måndag 6 juli 2009

Hör och häpna!

måndag 6 juli 2009
Jag ska ut och resa med min mor. That's a first. Kampen om vem som flippar först kommer att bli hård och jämn. Den långa resan kommer att gå via Åbo (så jvla onödigt alltså. Varför måste man ha pass till Estland?) efter mitt pass (typiskt att vi inte har städat just innan mor ska på besök. det är vad jag kallar Murhpy.) och därifrån vidare till Helsingfors och därifrån ännu söderut till Tallinn. Jepp. Ni hörde rätt. Vi skall likt värsta finntöntarna åka på dagskryssning till Tallinn.
Min mor, som är av den försiktigare arten, har redan värsta resfebern och funderar på vilken väska hon ska ta, hur vi ska göra på tåget, hur vi ska hitta till hamnen, var vi ska äta i Tallinn, om nån kommer att ta våra pengar, vad vi gör om nån tar pengarna och vilka fotriktiga skor hon ska ha på fötterna. Fotriktiga skor är viktigt. Foootriktiga. Jo hej.

1 kommentar:

Prinsessan Heidi sa...

Ha en skön resa med morsan, resor med föräldrar ger maximala quality-time-with-family-poäng! :) Hoppas ni har det riktigt kiva, kram!