fredag 17 juli 2009

fredag 17 juli 2009
pfft. tungt att vara huslig. har gått an som värsta tättingen på tomten å städat och plockat och fixat och trixat. varit ekologisk och cyklat till butiken, som faktiskt är en bra bit bort, plockat blåbär, bakat paj, bakat medelhavsbröd. diskat. och solat i 3 timmar. är totalt slut.
och nu springer mamma omkring och plockar om det som jag har plockat fel och fixar till det så som "vi brukar ha det här" (i smyg, hon tror att jag är blind och korkad, så att jag inte märker och fattar). jeps. verkligen värt att gå an som en galning. (hon märkte iallafall att jag hade försökt, och det är ju väl så) Och blåbärspajen var en hitt. bra tips för er som behöver få god dotter-poäng.

ikväll är det fredag, så planen borde väl vara att dricka sej berusad, ringa fyllesamtal till hårt arbetande sambo, småbråka med de pärents, sura å gå å lägga sej. Somehow tror jag inte riktigt på idén.

Inga kommentarer: