onsdag 22 juli 2009

saker man kan göra i en hiss

onsdag 22 juli 2009
Hurtmoijan is bäck. Var på värsta långlänken idag. kommer högst antagligen inte att kunna gå imorgon, så man är välkommen hit på besök om man vill träffa mej. (dessutom har jag ju friendsboxen)
På väg upp med hissen (ja, do not give me shit om att jag tar hissen efter länken. så gör jag. punkt) började jag gräva efter min hemnyckel som jag så fiffigt lagt i min minimala nyckelficka i mina sportiga länkbyxor. Det visade sej ju vara nån slags omöjlighet att få ut nyckelfan ur fickskiten och där stod jag, lite anfådd, lite svettig och grävde mej i skrevet och stönade lite irriterat då dörren till hissen drogs upp och äckelgranngubben stod och stank illa och s.t.i.r.r.a.d.e. på mej. Jag ba hej och han ba ööh jåå hei. sen blev det en awkward moment då jag sku ut ur hissen å han sku in och jag fastnade med fingret i bandet som av nån anledning sitter på insidan av linningen som är helt utan funktion och jag fortfarande inte fick ut nyckeln ur den lilla smidiga fickan. Det löste sej på nåt sätt iallafall och jag kom ut och han kom in och plötsligt fick jag tag i nyckeln och just då hick-rapade-whatever jag till lite i min andfåddhet och utbrast ett ja! Först sen hörde jag hur dokugubben tryckte på hissknappen och for iväg mot sina äventyr (som högst antagligen ledde honom rakt ner i deras källarförråd, där han brukar stå å ta sej några huttar). jag är helt övertygad om att han trodde att jag stod och tillfredsställde mej i hissen. jo hej.

1 kommentar:

jro sa...

Hahahahaha! Hanna, du är bäst!