fredag 11 september 2009

Bibliotek

fredag 11 september 2009
Nån annan som känner sig lite rädd varje gång man stiger in i ett stort bibliotek? Jag är alltid skitskraj att göra nåt fel, ha nåt ljud, att mina skor ska klampa, att jag ska dra ner nån hylla eller rapa högljutt av misstag. Bibliotekstanterna ser alltid sura och stränga ut och alla andra skojare smyger också sådär lite grått omkring i knutarna. Känner mig som en skyldig 10-åring som just har gjort bus då jag stiger in på nåt bibliotek. Anyway, fick med mej en ansenlig hög böcker. Adjö Liv.

Inte fullt lika rock ändå roll som bjällerklang. men nästan.

2 kommentarer:

Lina Teir sa...

Oj HERREGUD!!! Hur orkar du läsa de där? Har de ens några bilder?

Hanna sa...

nej inga bilder. överväger att skicka reprimander åt författarna. överväger också att fuska mej igenom gradun på nåt sätt. har inte ännu kommit upp med nån bättre plan än, ja, ingen alls.