måndag 7 september 2009

Reminder:

måndag 7 september 2009
1) Kolla alltid ut genom fönstret innan du beger sig ut genom dörren. Alltid. Så att det inte blir en otrevlig överraskning när man kl 06.20 en söndagmorgon bemödat sej om att föna sitt hår (händer typ aldrig annars) kommer ut och märker att det spöregnar.
2) kom ihåg att alltid packa matsäcken i en plastpåse, inte papperspåse!!!1, ifall man mot förmodan möts av denna otrevliga upptäckt kl 06.45 en söndagsmorgon
3) man skall aldrig försöka överlista regnet och försöka cykla undan regnet (logiken "om jag cyklar snabbare regnar det mindre" tedde sig som en kanonidé kl 06.50 en söndagmorgon. visade sej senare vara något av en miss) eller alternativt försöka sej på diverse avancerade cykeltekniker, typ att cykla stående eller liknande kluriga konster, om det regnar och man cyklar i uppförsbacke på hala kullerstensgator.

Om, OM man gör sig skyldig till alla dessa ovanstående punkter, kan det hända att man tycker litelitelite synd om sej själv då man faller med cykeln, tappar ena läderskon i en ytterst suspekt pöl, det spöregnar, man ligger mitt på fucking gatan under sin fucking cykel med sin fucking matsäck utspridd i småsmå spillror över halva fredriksgatan och klockan inte ens är 7 en söndagmorgon.
Men jag hann faktiskt med bussen, tack vare det okontrollerade vrede som bröt ut då jag kravlade mej upp på gatan. (turligt nog är det väldigt få människor ute och spatserar i ösregnet innan klockan hunnit bli sju) Denna gång var det faktiskt ett plus att jag inte tillhör den mysiga kategorin positive people, som efter en dylik incident skulle stiga upp med ett litet leende och tänka "härifrån blir det bara bättre" och glatt cykla vidare. Jag tillhör bitchkategorin som tänker "Gud hatar mej", varvid ett smärre vredesutbrott över att det är orättvist att gud hatar just mej, jag som är så bra, är en av drivkrafterna bakom min blotta existens. Denna gudagåva gjorde att jag hann till bussen efter en minst sagt ursinnig och vådlig cykeltur längs fredan.


och om nån undrar, så var jag inte på väg hem från nån rolig fest, utan på väg på jobb. på konsert. (*hoppas på ytterligare sympatier för denhär lilla kommentaren*)

Inga kommentarer: