onsdag 30 september 2009

Tjuven

onsdag 30 september 2009
En av de bästa sakerna idag var när jag kom hem och satt mej framför datorn och märkte att alla har uppdaterat sina bloggar helt sickomycke. JEEEe! bra med innehållsrikt liv.

I övrigt har dagen sugit rätt rejält. Helt turha möte i Åbo, som jag satt min ytterst dyrbara tid på att attendera. Höjden på fröjden och socker på moset, så höll jag på att baxna idag. För ett par veckor sedan kom jag med ett förslag, som motades ganska snabbt med ett allvarligt nej. Fine. Det var för radikalt och ungdomligt. Oukkidoukki. Idag på mötet sittet dock samma snubbe, som två veckor tidigare totalt motarbetat min idé, och kläcker ur sej att "han nu en längre tid gått och grunnat på en idé som han gärna skulle vilja ta in som ett nytt element." OCH STJÄL MIN IDÉ RAKT UNDER NÄSAN PÅ MEJ. HUR JÄVLA FRÄCK FÅR MAN VARA?! Han har grunnat my ass. Fy fan vilken skitstil säger jag bara. Trodde inte mina öron. I princip anser jag att det inte spelar särskilt stor roll vems idéerna är, så länge något händer som för saker framåt, men dethär anser jag var lite halvrotit. Från en 60+ gubbe som i rimlighetens namn borde ha lite vidgat perspektiv som skulle fatta att det är helt okej att lyfta fram andra än sig själv också. Ens nångång. Faktiskt.

Det allra allra värsta är, att ingen, INGEN, är online på MSN när jag vill beklaga mej över detta. Att posta en status som ingen ser för att dom har sina innehållsrika liv att pynja med är som att tala till en vägg. Därför beklagar jag mej här istället.

JÄVLA TJUV.

2 kommentarer:

Cam sa...

men vilket jävla puckopräktigfarbrorassholesatan! nog SA du väl att "hej halåå, de va MIN idé?"

Hanna sa...

nå som du säkert kan gissa så var detta en av "those moments" då man inte får ett enda vettigt ord ur sej, men däremot kommer på minst 20 bra saker man _kunde_ ha sagt såhär i efterhand...
En annan av gubbsen fatta att öppna käften, och sa att det ju nog egentligen var min idé, och vips, så var den saken "slutdiskuterad." "För vi har ju annat att avhandla också". mhm. man blir så glad.