lördag 3 oktober 2009

Hett hälso-tips:

lördag 3 oktober 2009
Om man ganska snabbt efter att man hetsätit en stor mängd godis (torde väl egentligen funka efter vadsomhelst för onyttigheter som man hetsäter) trycker ner några frukter, Naturens eget godis, som den gode herr R så fint brukar säga, så känner man sig mycket bättre. I ett fruktnafs förvandlas man till hälsan själv. Man glömmer liksom bort att man just storätit socker, färgämnen och en massa annat skumt, och känner sig istället skitnöjd och ba "shitt vad bra, nyttig, präktig, hälsosam, smal och fräsch jag är som äter en massa frukt."

2 kommentarer:

Marina sa...

Min variant: tryck i dej en megatallrik pasta/ris/potatis och kött/whatever. ät sedan en tallrik med sallad. Då har man varit hälsosam för man har ju följt tallriksmodellen...

Cam sa...

min metod: nog kan jag ta en till choko/glass/matportion/whateva för det är ändå inte just den här portionen som gör mig fet utan det är helheten. jo morjens.