torsdag 22 oktober 2009

Pinsamt

torsdag 22 oktober 2009
Det är helt nolo att fylla i dylika listor.

1. Vem är du: sällsynt lyckat människoexemplar av rasen Hanna.
2. Någonting jag tycker om med mig själv: jag är sjukt underhållande. och empatisk.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: jag kan inte riktigt klockan. det är ganska störande.
4. Detta är jag rädd för: att bli utskrattad inför en stor skara människor.
5. Tre saker jag vill ha varje dag: en kram, kaffe och fritid
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: ta koppi (vad heter det på svenska, lyra?), springa snabbt, lyfta på ena ögonbrynet
7. Detta tycker jag om att göra: äta och dricka gott, surfa å se på tv-serier. och kramas med nån jag tycker om. och skratta. och leda körer.
8. Detta vill jag göra just nu: se en Wallander-film
9. Bästa känslan: att vara älskad. och att få älska. samt känslan av att vara sjukt bra.
10. Värsta känslan: morkkis. och magont. och otillräcklighet.
11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har: omtänksamhet, humor, intelligens, social kompetens
12. Är jag kär just nu? skulle jag väl nog vilja påstå jo.
13. Jag vill gifta mig? kanske nog jo
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: lära mej acceptera mina brister och uppskatta mina styrkor. samt resa jorden runt. och gå till frissan. vill ogärna komma till himmelens port med denna fruktansvärda frilla.
15. Min käraste ägodel: hm. vet faktiskt inte. är ju inte heller såvärst materiell, ägnar mest min tid åt spirituella saker. andelivets bryderier. (läs: alla saker är viktiga. materia är allt. men på sånahär listor svarar jag gärna så det låter bra.)
16. Något jag vill ha i present: en fancy lägenhet i New York. eller kanske ett nytt armband?
17. Detta har jag på mig just nu: pyjamas.
18. Favoritkläder: såna som är snygga, dyra och som jag ser smal ut i
19. Favoritdjur: katt. fast jag håller mig mest med dammråttor.
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: alla möjliga stilar. sånt som låter bra/är intressant
21. Favoritlåt just nu: O nata lux. *nörd*
22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: musik/tyckte det mesta var tråkigt. värst var matte, fysik, handarbete och jumppa.
23. Stjärntecken: fisk
24. En bok jag älskar: facebook. nånä. men ja, många olika. men vem ska trösta knyttet är bra.
25. En film jag älskar: Chocolat.
26. Tv-program jag gillar: äh, jag tittar inte så värst mycket på tv. ägnar mej mer åt intellektuellt stimulerande saker. (aka Friends, SATC, Frasier, CM, Greys, Top Chef, Project Runway, Amazing Race, Gilmore Girls.)
27. Favoritdoft: kaffe. och en nyduschad pojkvän.
28. Detta äter jag gärna: lösgodis.
29. Dricker helst: champagne och kaffe. och saft.
30. Favoritgodis: lösgodis. det mesta slinker nog ner. ogillar dock supersöt fatimanschoklad.
31. Vart vill du resa: vartsomhelt.
32. Färg på mina ögon: urvattnade blågrå
33. Min längd: 168 stolta centimetrar.
34. Jag tror: att människan i grunden är god. och att saker och ting väldigt sällan är som man tror.
35. Jag spelar: intelligent. det går inte sådär värst bra.
36. Person jag beundrar: Soffa. och Madonna. båda är sjukt coola.
37. Så här bor jag: ganska råddigt. med diskmaskin. mittemot Andy McCoy.
39. Det här tänder mig: en intelligent blick.
40. Det här gör mig avtänd: ett ovårdat utseende.
41. Favoritfärg:vitt å svart.
42. Favoritcitat: öh. tja, senast hörde jag "attention: tomorrow has been cancelled due to lack of interest." tyckte jag var sjukt kul.
43. En hemlighet jag vet: vet inga hemlisar.
44 Den bästa present du fått?: har fått många bra. en gång fick jag en massa ägg. det var kul.
45. Senast köpta skiva: oj. köper inte så värst mycket skivor. minns inte.
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Mina gasellben.
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: bukfettet. och min hud.
48. Udda egenskap: räknar ofta till 10 före jag gör olika saker.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: ett katt. en fet trött halvsliten frass som sku ägna sina dagar åt att varva mellan att äta, sova och att slicka sej själv.
50. Vad lyssnar du på just nu? min mors hästsnarkningar.
51. Vad har du gjort/ska du göra idag? varit i pyjamas. ätit en smörgås.
52. Var är dina föräldrar födda? eh? vem bryr sej? men i Vasa å Jakobstad.
53. Vad är det senaste du installerade på datorn? superintressant fakta: en Java-update.
54. Vilken är din favoritrestaurang? Bistro hade sinnsykt god mat senast.
55. När badade du i en pool senast? alldeles för länge sedan. mitt liv suger.
56. Har du varit med i någon skolpjäs? jå
57. Hur många barn vill du ha? inte särskilt aktuell fråga. men kanske 2
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? svensk fjantdansband samt äckliga svenska andliga sånger i vis-stil. samt genren falsk körsång.
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? öh, va? vad jag skall rösta på? Jag röstar på mera fritid.
60. Vad har du för TV-kanaler? vakio-grade-kanalerna.
61. Har du åkt moped någon gång? en hel gång. jag var livrädd.
62. Har du busringt nån gång? mm.
63. Har du fått felparkeringsböter? självklart. otaliga gånger. man måste understöda staden i ekonomiskt krisiga situationer.
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump? aldrig i livet. är inte precis äventyrartjejen.
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Madagaskar
66. Har du en egen trädgård? nej. huj friluftsliv huj.
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier? tom o jerry.
68. Kan du alla orden i nationalsången? nog väl i verserna som sjungs, inte dom andra. ingen kan dom.
69. Badkar eller duschkabin? badkar.
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? flickan som lekte med elden
71. Favoritpizza? egenhändigt tillredd.
72. Chips eller popcorn? C.H.I.B.E.
73. Vilken färg på läppstift använder du? olika.
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? självklart. varje dag. (Seriöst: vem gör det?)
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? haha. nej.
76. Apelsin- eller äppeljuice? apelsin. men jag dricker äppel typ varje dag.
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? slottsmiddag med gubbsen. vi åt massor.
79. När röstade du senast? i senaste val, vad det nu var.
80. När åt du en hemodlad tomat sist? i somras. intressenklubben noterar.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång? nä. eller ja, på Irland, men det var ju inte bara jag som vann.
82. Är du bra på matlagning? ifall det vill sig väl. ibland är jag riktigt jäkla usel.
83. Klarar du att tanka själv? läste först tänka. men jo, klarar båda två alldeles galant.
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på reklamtevekanalen? nej. (jag ser ju inte på tv, som ni kanske minns)
85. Pepsi eller Coca Cola? Jaffa
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? nej tyvärr inte. skulle dock älska att spatsera omkring i en maktingivande dräkt och bestämma saker och se tuff ut. (bugger, att jag inte kom på detta med uniform då jag axlade det tunga ansvaret som chef för vår flytt. sjukt bra sku det ha varit ifall jag sku ha haft en uniform. sjukt bra)
87. Vad var det senaste du handlade? en tågbiljett. sjukt spännande.
88. Har du kräkts offentligt? jo. en gång rakt utanför Indiska i stockholm. och en gång ur taxin på väg hem från en viss requiemsitz, rakt utanför svarte rudolf. *proud moments*
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? jag tar båda två tack.
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? vet inte. tror inte det.
91. Har du ringt något betalnummer? betalar för alla mina samtal, tyvärr.
92. Kan man vara vän med sitt ex? om man är en sjukt bra typ och exet också är det. inte annars.
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast? vet ej.
94. Hade du mycket hår som liten bebis? tror inte det.
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? inget. borde dock ha "lämna inget meddelande här". hatar folk som lämnar meddelanden på telefonsvararen.
96. Vad har du i din väska? pengar, telefon, smink, parfym, kalender, pennor, en fruktkniv, ett paraply, tre hårspännen, fyra kvitton, en pastillask, en tampong, en använd näsduk, en strumpa, ett gammalt läppglans, några godispapper, en chokladbit och en några år gammal tågbiljett. fräsch väska man har.
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? pussar robert.
98. Vad har du att vara tacksam för? väldigt många saker.
99. Var hittade du den här listan? hos camssan, ni vet hon som har den goda smaken att beundra mej. jag är djupt rörd.
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät: den som orkar.

1 kommentar:

Lina Teir sa...

Vill bara tipsa om att idétjuven finns på facebook. Ni kan ju bli vänner, så kan han stjäla dina farmville-får eller nåt.