torsdag 19 november 2009

egna uppdateringar och andras ungar

torsdag 19 november 2009
En sak, som ibland tar oanade irritationsproportioner hos mej, är folk som i bloggar och på facebook enbart skriver om vad deras barn gör och säger. Har ni inget eget liv liksom? Och nu är jag inte missunnsam, avundsjuk eller bitter, superskoj att ni har barn och att dom är söta/roliga/flunssiga/besvärliga/duktiga/whatever. Men vi andra som inte bor i era familjer är faktiskt inte särskilt intresserade av att enbart höra saker om era barns kakkavanor eller annat. Som en insiktsfull vuxen kvinna har jag givetvis också full förståelse för att livet förändras när man får barn och att saker och ting rätt långt kretsar kring ens ungar, men det gör inte min irritation mindre då jag öppnar fejan, har 271 nya updates, varav 200 handlar om folks ungars snor, avföring eller roliga läppän.
(Annat är det med mej. Alla mina facebook-updates och blogginlägg är bra, roliga, varierande, spännande och fantastiska.)

10 kommentarer:

Cam sa...

WORD!

Stina sa...

amen.

Prinsessan Heidi sa...

Instämmer!

Jonna sa...

Man borde överraska nån gång med att skriva om sina egna kakkavanor. Eller sen inte.

Powderbunny sa...

eller hur jonna ;)...

o tänk va kul för ungen sen att alla din morsas/farsas 400 kompisar har fått ta del av dina kakkaäventyr. Jag har ännu folk som påtalar grejer jag lär ha sagt/gjort då jag var liten o tycker det var "otroooligt bedårande" ... ja, jättekul...

(o det här var före färg-tvns ålder typ)

Lina Teir sa...

Värst är ju de som har en bild på sitt barn som profilbild.

Powderbunny sa...

till samma serie hör också dom som har sitt bröllopsfoto som profilbild....

Hanna sa...

ja, dethär var ju ett hett ämne.
kul att ni tycker som jag. :)

Hanna sa...

Håller med till tusen!!!!!!!!!!!!

Cam sa...

eller folk som uppdaterar med sin hunds reuma och blodprov och bajsproblem. get a life mänskor hallå.