tisdag 24 november 2009

Smart vs tönt

tisdag 24 november 2009
Fick nyss ett intressant samtal, som gjorde mej så paff att jag betedde mej som en idiot och sitter följaktligen här hemma och skäms lite över mej själv.

Hon
(business-smart, kickass saklig-trevlig): Jag skulle vara väldigt intresserad av ett samarbete med dig.
Jag (pinsam amatörgök-tönt): ööh ööh ööh, va?! Alltså jahaa...
Hon: Ja, du behöver ju inte svara nu direkt, du kan ju fundera lite... men såhär hade jag tänkt mej: (*redogör för sin plan i korthet*)
Jag: Ojdå! ja alltså humm ja humm nog e jag ju gärna med alltså så att om du vill så är jag nog intresserad av ett samarbete, om du vill alltså jånä det verkar ju bra
Hon: ja men vad trevligt ifall du nappar på detta! vi kan ju återkomma imorgon.
Jag: ja alltså ojdå jaa-a, jag är ju riktigt herdrad...(HeRdrad?!? WTF? har tydligen tappar både talförmågan och mitt ordförråd. smooth) he-hed-heDrad alltså vad talar jag nu (säger jag högt) (skäms ihjäl. minst), men alltså jå vi återkommer imorgon då.

Måste komma över detta tills imorgon, då jag återupptar konversationen med denna oerhört duktiga kvinna, som jag råkar beundra lite smått.
Imorgon skall jag vara kickass-smart-intelligent-klok-insiktsfull-bra. Mitt vanliga jag alltså.

Inga kommentarer: