onsdag 20 januari 2010

Om byxor

onsdag 20 januari 2010
Tipsraden tycks vara oändlig just nu. Hett tips för alla som skall stå på scenen (alternativt alla som skall utanför dörren)
Kolla alltid en extra gång att byxorna du tänkt uppträda i säkert är med i väskan. Annars kan det bli lite svettigt (eller egentligen kallt) där innan konserten, då det är mindre än 5 minuter innan man ska in på scenen och byxleveransen dröjer. (det kan också vara att man ringer nån extra gång och halvskriker "var e du? Du måste springa!!" åt Herr Byxleverantör. Ifall man är lagd åt det hållet)

Men, å andra sidan fick jag snacka ditt och datt med Herr Organisatör och plötsligt uttala meningen "Oh excuse me Sir, but I have to rush now: my pants just arrived", en mening som jag aldrig hade sagt förut, och rusa iväg medan en massa tyska gentlemän i kostym tittade lite besvärat på mig.



p.s. mamma dö inte. allt gick bra: jag var ej byxlös på scenen.

1 kommentar:

Lina Teir sa...

Jeij! (som sagt) Jag tänker använda dig som argument varje gång MIN mamma klagar på att jag är så "orejdåt".

-"Men Hanna gör också såhär." (eventuellt med tillägget "... och hon är en lyckad damkörsdirigent" om det behövs)

Hurra ;D