onsdag 13 januari 2010

Scener ur ett samboskap, del 47

onsdag 13 januari 2010
Okej, bloggen suger för tillfället. Det mesta suger faktiskt.
Till råga på allt tyckte Robert att jag skulle kalka av kaffekokaren nu medan han är i skolan. Alltså vem tror han att jag är, hans städhjälp eller?

Vi löste krisen med följande intelligenta samtal. Ett guldkorn ur vardagen:

Han: Kan du sätta på kaffekokaren med vatten och avsluta avkalkningen?
Jag: Aj aj AJ så trött jag blev. det gör liksom ont i hela kroppen av trötthet. speciellt när jag hör ordet avkalkning. så det går nog inte. huu så trött jag är.
Han (säger det inte högt, men jag med min kvinnliga intuition kan givetvis genast läsa han tankar):
*Lazy bitch*
Han (högt): Okej, jag fixar det. men du får faktiskt stänga av kokaren. det är ditt ansvar. (*kollar strängt på mej* jag känner med som ett olydigt djur)
Jag: Ajaj kapten. ska ske. *tittar på den rena kokaren och skiner upp* Oj vad sku jag göra utan dej?
Han: Jaa-a. Int sku du städa iallafall.
Jag: Det värsta är ju att du inte skulle behöva mej till nåt.
Han: Nej. Så är det nog.
Jag (tänker för mig själv): jävla arroganta skit. you wouldn't last a day utan mej
Jag (högt): okej. hejdå älskling!
Han: Hejdå! *Pusspuss*

Kommunikation är vår grej.

3 kommentarer:

Prinsessan Heidi sa...

Hahahaha :D Du ska veta att din blogg inte suger det minsta och att du faktiskt är skitcool som vågar stå upp mot ordet avkalkning ;)

Cam sa...

instämmer :)

jutz sa...

ja tycker du borde ge ut en bok som sammanfattar vardagens samboförhållandediskussioner. Det sku garanterat va en bästseller! du e bara otroligt underhållande med dina inlägg! Alltid lika kuligt att läsa! kram!