fredag 4 juni 2010

Outfittar i i-landet

fredag 4 juni 2010
Dagen har varit en katastrof i fidemått mätt. Just idag har jag världens i-landsproblem: Ståfits vs sitfits. Jag har två fiden som helt enkelt enbart lämpar sig för stående position. Hur sjukt är inte detta problem på en skala? Men ja, detta är ett problem. Jag har två fiden som är klart olämpliga vid sittande ställning. (typ: celluliterna på låren syns, magen väller över linningen eller andra sjuka problem) Idag hade jag oturen att välja en ståfit, trots att jag visste att jag kommer att sitta publikt i något tillfälle under dagen (ännu en i raden "hur tänkte jag här?"). Outfitten är sjukt sjukt snygg i stående ställning (randigt linne, svart kjol, spetsleggings, brunt bälte i midjan och beige tunn lång kofta på denna skapelse) men så fort man sätter sej åker kjolen upp under brösten och blir en bh eller om man drar ner den så långt den går, så väller magkorven ut. Smickrande. Cellulitproblemet löser leggingsen någorlunda, men de facto så var dom litelite för stora, och får knäpåsliknande häng efter att man suttit.

Som om man int sku ha nog med problem.

Inga kommentarer: