fredag 16 juli 2010

Hur en dag kan utvecklas

fredag 16 juli 2010
Tidigare idag steg jag upp i ottan för att inta mysig frukost på Sis Deli innan sällskapets avfärd mot nordliga breddgrader. Föga visste jag om dagens vidare utveckling.




Till exempel hade jag inte i min vildaste fantasi kunnat gissa att jag skulle komma hem med ett gult plagg fem timmar senare. (på riktigt: gult? Jag har ju inte gult)






Eller att jag skulle ha en ny hårfärg. Vilken tur att man inte kan förutspå framtiden. Skulle man kunna det, skulle man ju inte alls vara lika glad över dylika överraskningsmoment.





För det otränade ögat så är hårfärgen i bottnet lite mörkt brun med en lite rödlätt ton (som inte alls var ämnad, men som bara bidde så) och med de solblekta slingorna kvar som ett minne från forna glansdagar.

Inga kommentarer: