onsdag 18 augusti 2010

Kvinnor att beundra

onsdag 18 augusti 2010
Det finns vissa personer som helt enkelt är sjukt kloka och/eller beundransvärda. Den första, som kanske är snäppet mer insiktfullt klok och beundransvärd, men som också har haft en hel del mera tid på sej att samla på sej all sin visdom, är Bodil Malmsten. Har läst hennes böcker och hennes blogg i ett par år nu och älskar allt hon skriver. Tycker ni ska klicka in där och bli hänförda av såväl språk som innehåll.
Den andra som måste beundras är givetvis allas vår Blondinbella. Tyck vad ni vill om henne, med jag tycker hon är tuff och cool på sitt eget vis. Klok - nja, men tuff och beundransvärd: ja. Den tjejen har ett gott självförtroende som hon inte skäms för och framförallt inte ber om ursäkt för. Det tycker jag är hennes största bedrift. Hata jantelagen.

Bodil, den kloka kvinnan, sa såhär igår: Med vänner som mina gör det (nästan) ingenting att jag själv är min värsta fiende, det är tråkigt men jag är van.

Huu, så klokt sagt.

Själv har jag just kokat ägg i 20 minuter och kommer att servera grönt äggsmör om en stund. Men med vänner som mina gör det inte så mycket fast äggsmöret är grönt. (vi minns t.ex. kolknäcken!) Det är ju inte det som räknas. Eller egentligen är det ju just det som räknas: att det inte räknas.

Inga kommentarer: