fredag 24 september 2010

Efterlysningen

fredag 24 september 2010
Jag måste få råd och tips. Alla känner väl igen sig i "jag känner mig ful i allt"-känslan, när man provar och provar och provar och drar ut hela sin garderob och alla snygga plagg, som man gillat så och som man handlat med omsorg, ser sneda, små och fula ut på ens kropp*. Hur psykar ni er att ändå gå ut genom dörren med rak rygg och högt huvud och göra ett bra jobb?


* och svetten. Svetten som kommer då man inte vet vad man ska ha på sig, klockan tickar och man inser att man kanske måste stryka. Svetten.

2 kommentarer:

Malin sa...

Jag brukar ibland tänka "äh, folk är ändå mest besatta av hur de själva ser ut. Och mitt utseende kan jag ändå inte förändra på en dag, inte just nu, så tänk inte på det". Sen går jag.

Hanna sa...

Bra tänkt! Ska tänka på det nästa gång ;)