torsdag 28 oktober 2010

Världens orättvisor och ett enda hejdande

torsdag 28 oktober 2010
En sak känns fräckt. Orättvist. En sak som hör under kategorin lagen om livets jävlighet är: Märta Tikkanen, denna fantastiska kvinna som jag har beundrat hängivet i 15 år, är på bokmässan och jag är i Vasa. (tänkte skriva what are the odds, men hejdade mig efter att jag insett att oddsen ändå är rätt höga för att hon och jag ska befinna oss i olika städer. Efter att jag hejdat mej hejdade jag mig ytterligare då jag insåg att jag kände mej som Sheldon i BBT, som faktiskt, efter att ha hört frågan what are the odds?, tänkte på de verkliga oddsen. Efter det hejdade jag mig eftersom jag insåg att jag tycktes tro att mitt liv var en tv-serie. Helt hejdlöst.)
Men åch ni andra lyckligt lottade kvinnor och män därute, som råkar befinna er på bokmässan: njut!

Turligt nog har jag spioner, agenter och representanter som skall göra allt i sin makt för att utföra ett farligt uppdrag å mina vägnar. (Okej, rätt ofarligt, men ja, man vet ju aldrig.)

Inga kommentarer: