onsdag 26 januari 2011

Bra karma

onsdag 26 januari 2011
Det har varit alldeles för mycket dålig fiilis i mitt liv de senaste dagarna, så nu ska jag råda bot på det genom att sprida lite kärlek. Här är en liten lista på bloggar som jag läser så gott som varje dag:

- Nästan för lycklig-Amanda. Hon ser många bra saker med livet och fångar enkla stunder i fina ord.*
- Looking for Sara. Hon är en fin skribent som ser saker även under den lyxiga korsikanska ytan**.
- Fröken Sverige. Även hon är en bra skribent med ett riktigt tufft livsskede. Henne hejar jag på***.
- Just another fucking blog-Linn. Hon är rolig och skärpt****.



Om det är nån som tror att jag endast läser fyra bloggar, så kan jag meddela att ni misstar er gravt. 24 är närmare sanningen, men just nu är dessa viktigast. Och vi ser en trend: Bra skribenter is the new black. (eller åtminstone the new outfitsbloggare.)


*En gång fick jag sitta i samma bord som henne på ett bröllop och för en sekund inbillade jag mej att hennes livsinställning smittade av sig på mej. Ibland önskar jag att jag hade lite mera Amanda i mej och lite mindre mej själv.  
**just dendär ytan gör ju att man smäller av varje gång hon postar nåt om chokladkakor och champagne medan man själv värmer leverlåda i mikron. Därtill verkar hon klok.
***Skulle jag se henne IRL skulle jag ge henne världens största kram. Där kämpar hon för sitt liv och jag surar för att jag inte har choklad hemma vid rätt tillfälle. Hon-jag 1-0.
****Jag tror vi skulle bli polare om vi sågs i riktiga livet, för jag vill bara umgås med roliga och skärpta typer. Dessutom tycker hon ju om vin. Såna människor är finare än man tror.

3 kommentarer:

Linn sa...

Nämen tack! Vad snäll du är! Vi hade säkert varit kompisar på rikt.

Hanna sa...

Nöjet är på min sida!

Fröken Sverige sa...

Hej!
Såg att du länkat till mig och hittade hit. Tack!!
Har inte hunnit blogga så mkt på senaste tiden, men ska försöka skärpa mig :)