tisdag 4 januari 2011

Den jag är

tisdag 4 januari 2011
Dag 1: Presentera dig.

Jag är fantastisk. Cool, belevad, beläst, empatisk, smart och framförallt ödmjuk. Jag är också ganska vanlig. Och samtidigt exceptionellt originell. Jag önskar att jag skulle städa oftare, motionera mer, skratta högre och vara mer kulturell. Jag önskar att jag skulle gå oftare på teater, konserter, bio, opera, balett, rockkonserter och festivaler. Istället råddar jag ganska mycket, latar mej, fnissar lite lätt och gråter ibland och sitter ofta hemma i soffan framför reality-tv istället för att springa runt på kulturella evenemang. Jag tror att det är just det som är att vara ganska vanlig.
Jag tycker om svart och vitt, förutom då det kommer till människor. Svartvita människor är bland det värsta jag vet. Jag gillar jämställdhet och mänsklighet. Och kaffe. Jag tycker som alla västerländska högutbildade 30-åringar, att det är viktigt att tänka lite på miljön. Och så tycker jag om att bli brun.
Men framför allt är jag oerhört tacksam för att jag finns i just denna form. Kanske för att jag vet att jag har rätt att ändra mej och förändra mej precis när jag vill.

uuh uuh soo happy in Indiaaaa. <3

Inga kommentarer: