torsdag 6 januari 2011

Meet the Parents

torsdag 6 januari 2011
Dag 3: Mina föräldrar

Inför detta inlägg har det rått en viss oro i mina föräldrars hus. Och jag skulle ju kunna berätta alla möjliga juicy details, men jag undrar hur intresserade ni egentligen är (och dessutom tycker mamma att det är olämpligt att skriva t.ex. att de gillar att ta en öl och ett glas vin på fredagskvällen). Men mina föräldrar är ju lite finurliga filurer som sköter sitt föräldrauppdrag med den äran. Snälla och omtänksamma. Min far är ofta ganska lugn och min mor är ofta ganska orolig. Tyvärr gillar de att lyssna på dansbandsmusik från radion. Min mor tycker om de svenska kungligheterna (speciellt Vickan och Daniel då), att träna på gym och så diggar hon (the understatement of the year) när det är städigt och rent, medan min far tycker om att snickra, sjunga i manskör och att skratta åt humorprogram och ritat på tv. Dom tycker också om att munhuggas med varandra. Plikttrogna och ärliga är de också. Ja, och så har de ju en Volvo och en villa. Noggranna och ganska vanliga österbottningar, som trivs där de är. Det går enkelt att skratta åt och med dem, men mest är de föräldrar som ställer upp för mig när som helst och hur som helst. Och så har de ju uppfostrat mig till en någorlunda anständig medborgare och medmänniska, trots att det ibland råder en viss oro över att deras lärdomar har gått Kankkulan Kaivoon, som det heter. (Är det förresten nån som vet var det är? Man kunde fara dit för att leta isåfall, menar jag bara. Kanske man kunde hitta nåt matnyttigt.)
Mina föräldrar är bäst.

Inga kommentarer: