torsdag 20 januari 2011

Mod

torsdag 20 januari 2011
Dag 15: Mina drömmar

Jag tror att det finns (åtminstone) två olika sorters drömmar; kortvariga och långvariga. De kortvariga -  drömmarna om materiella ting, om resor till fjärran länder, om bättre jobb och mera fritid - är kanske lättare att uppnå och förverkliga. Mer flyktiga men likväl mycket viktiga för vardagslivet. De långvariga, evighetsprojekten, är svårare att gripa tag i.
Mitt evighetsprojekt är jag själv. Jag drömmer om att vara lite tuffare. Eller nej, kanske inte tuffare, men mera oberoende och mera careless. Obrydd. Oordentlig. Jag drömmer om mod. Jag drömmer om att kunna följa min egen väg. Med det menar jag inte att jag vill vara mera självisk, utan snarare att bara våga gå rakryggad på den väg som jag själv upplever vara den rätta för mig. Att hitta balans mellan vad som är rätt för mig och vad som är bra för människor i min omgivning och att kunna pussla ihop dessa två. Jag drömmer om att vara dendär personen som vänder sig om och säger 'watch me' och går sin egen väg, utan att för det såra människor. Jag drömmer om att våga vara mej själv helt fullt ut.

Inga kommentarer: