tisdag 25 januari 2011

vinterhatet

tisdag 25 januari 2011
Jag hatar verkligen vintern i år. Vintern är helt trög, den fattar liksom inte att vi har gjort slut.
För det första ser jag ju så glåmig ut att folk tror att jag har nån allvarlig sjukdom (inte ens 10 dagar i Indien tycktes råda bot på det. Det känns inte ens bättre av att se att alla andra är minst lika fula. minst). 
För det andra snöar det in i mina skor ibland (jag hatar våta fötter*). 
För det tredje snöar det in i huvan och följaktligen in på håret, som jag plattar och plattar  och plattar för att se fin ut (hatar friss. Min hår är jämt frissigt på vintern. jämt) 
För det fjärde snöar det på mitt ansikte (hatar då det regnar/snöar i fejset men snö är värre, för snö är kallt och jag hatar kallt). Det snöar på mitt smink. Min hud är inte gjord för en post-sminkdusch. (speciellt inte min vinterhud, där alla, Alla skavanker syns.)

Jag vill inte ha vinter mer nu, okej?

Våga vägra vinter. Det ska min nya klubb heta. VVV.

*jag hatar också detdär om väder och lämpliga kläder. Jag vägrar gå omkring som en mumie bara för att det är vinter. men for the record: jag har ordentliga vinterskor.

2 kommentarer:

Cam sa...

VVV. Perfekt. Den förkortningen passar suveränt även på ett annat uttryck. I'm in.

Lina Teir sa...

Jag vet redan hur fingertecknet (WTW) ska se ut.