söndag 27 februari 2011

Magmuskelträningslägret

söndag 27 februari 2011
Jag ser ett mönster: efter sociala vän-helger skriver jag lyriska inside-inlägg om roliga events. Denna helg är inget undantag. Denna helg har varit ett träningsläger för skrattmusklerna. Jag blev inte bara ett år äldre, utan förmodas nu leva i minst hundra år till. En av de mest sociala helgerna på mycket länge, och en av de bästa helgerna i mitt liv. Ni kan nog inte förstå hur fina vänner jag har. Fredagen spenderades i köket med hjärncellerna i febrilt arbete, lördagen spenderades lite (okej, rätt mycket) i köket och mest med ett skumpaglas i handen glidandes runt i svartvita kläder. Söndagen spenderades till nittio procent i våg/lod/hurdetnuvar-rätt läge sjungandes Friends-sången i stämmor.
Och, efter att ha umgåtts i tre dygn, går man hem till sej, uppdaterar fejan om fina vänner och roliga helger, och sen måst man chatta lite på msn med de fina vännerna, som man just har spenderat tre dygn med. Ba sådär för att vaihtaa kuulumiset liksom. That, my Friends, is real love.

Inga kommentarer: