onsdag 23 mars 2011

Shoppingen

onsdag 23 mars 2011
Det är mycket snack om shopstop nu. Mitt shopstop går bra. I måndags gjorde jag ett undantag, eftersom jag insåg att jag bara måste få en deckare (använder inte bibban, eftersom det i regel blir dyrare för mej att låna en bok från bibban än att köpa en pocket) och kom hem med fyra nya böcker. Insåg att jag ju inte hade specificerat mitt shopstop, som t.ex. Linn gjort. Beroende på hur man ser det kan man ju tycka att böcker inte ingår i shopstopet. Kanske. Oberoende, så är det rätt enkelt att ha shopstop. Men jag är illa rädd att det är lite som med alla förbud; att det går bra en tid och sen, när förbudet upphör, ja då går man bärsärk i affärerna och handlar mer än man skulle ha gjort under shopstopsmånaden, bara för att man får liksom. Tror inte att jag förlänger mitt shopstop faktiskt, men tror att jag skall försöka uppmana mig själv till återhållsamhet (vad är det?) och inte inleda april månad med att länsa affärshyllorna.

Inga kommentarer: