söndag 13 mars 2011

Söndagsförnuftet

söndag 13 mars 2011
Ibland överraskar jag mig själv med att vara förnuftig. Som igår t.ex., då jag egentligen hade spennis kvällsplans, men de facto var så trött av sviterna efter fredagskvällens oförnuftigheter i kubik, att jag var tvungen att reschedule mina spennis pläns och istället gå och sova.
Denhär sjusovarn tog sej en 11-timmars natt och vakande ren (just det: hon duschade, tvättade bort det vid det laget redan två dagar gamla sminket och lade ansiktsmask på kvällen! det ni!) i rena lakan (just det: hon böt lakan sin egen kvällsrenhet till ära!) och utvilad imorse. Sen steg hon upp, gjorde äggröra (!), kokade en hink kaffe, åt äggröra, ost och fikonmarmelad till frulle och började läsa tidning och surfa.
Min oemotståndliga söndagsskönhet känner inga gränser.
uuh uuh jag är så ren och pigg!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Men alltså de där söndagarna är ju de bästa! Aaah, vakna tidigt på en söndag och vara utvilad. (och sen lyssna på Kaffekvarnen)

Hanna sa...

Jamän visst! (förutom kaffekvarnen då, I'm not quite there yet)