onsdag 4 maj 2011

man ba pffft

onsdag 4 maj 2011
Alltså hur lång är inte denhär dagen då? Här har man varit igång i alla evigheters evigheter och det är typ bara eftermiddag.
Och man ba pfft åt tillexempel detta:
- noter med diffusa tempoanmärkningar (typ i marginalen), så att man kanske märker dem just lite för sent hela tiden (fast man är duktig och använder färgpennor i markeringarna)*
- noter som byter taktart hela effing tiden. Do I look like some kind of taktartsövningselev?*
- folk som är sura i telefon
- folk som inte kan bete sej
- när man inte har glass då folk är sura i telefon eller inte kan bete sej
- när fb-chatten stärvar när man ska prata med viktig vän
- när man måste tänka för mycket på funktionsanalytiska redskap*
- när man vet att man snart skall börja deklarera

*alla är sjukt intresserade av mina notationsbesvär.

I pffft-stunder som dessa är det bra att påminna sej om detta:


















p.s. meddelande åt finskspråkiga läsare: "man ba" är ett mycket viktigt uttryck i det finlandssvenska lingot. d.s.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu vet jag att "man ba" är viktigt men det leder till ett problem. Nu vet jag också att jag inte vet vad något jätte viktigt betyder. Förbannad!

Hanna sa...

Hej Anonym! "meddelandet" är en ytterst inside-grej som är riktad till en för mej alldeles speciell person, som med stor kärlek blir insatt i "mitt" finlandssvenska street-lingo (eh..!). Dumt om det uppfattades som nåt annat.