torsdag 19 maj 2011

Mardrömmen

torsdag 19 maj 2011
Vaknade upp tårögd, skräckslagen och alldeles svettig. Funderade en stund varför, och insåg att jag drömt en mardröm. Jag drömde att min gradu var full med stavfel. Full. Att det inte gick att läsa texten för att det var så mycket stavfel. Och att alla rubriker var fel; en av rubrikerna hette t.ex. bara Åhå. Har nu kollat upp detta och det stämmer inte. Alla rubriker torde vara rätt. Och ganska få stavfel också. Det är minsann tuffa tag då man i sömnen gråter över eventuella stavfel i en inlämnad gradu.

Lite bättre fiilis kommer här:

Source: piccsy.com via Hanna on Pinterest

2 kommentarer:

jro sa...

Men det värsta med sådana mardrömmar är ju att de är så realistiska. Jag menar, det är trots allt ganska sällan man blir typ jagad av ett tåg eller går i pyjamas på stan, medan det tyvärr inte är helt omöjligt att man lämnat in texter med stavfel och rubrikmissar. Du har mina fulla sympatier!

Lina Teir sa...

"Åhå!" hahahahaha. Och den där Beatles-grejen vill jag ha på väggen. Så bra.