måndag 13 juni 2011

Den nya regeln

måndag 13 juni 2011
Jag har infört en ny regel: efter sångfester får man ett frikort för måndagen. Frikortet innebär att man får göra precis vad man vill. Hittills har jag velat sova, äta en dajm till frukost* och titta på ett halvt avsnitt av SATC (sen somna jag igen). Just nu överväger jag att gå ut i regnet efter kaffemjölk och mat. Maten är en svår nöt att knäcka, jag menar vill jag ha thai/kina/asienmat (takeaway mmm), pizza (mmmm) eller nåt med ketchup (ketchup = mmm)? (Om det är nån som undrar så har jag inte krabbis, jag bara utnyttjar mitt frikort till fullo). Detta underbara regnväder kom som på beställning! Regn = okej att ligga vågrätt under en filt och äta thaimat/pizza/nåt med ketchup.


*åt glatt två kex och en dajm till frukost och undrade efter det vad som hände med att börja äta sunt idag, men beslöt mej för att denna frikortsmåndag inte är den bästa dagen för dylika hälsoansträngningar.

2 kommentarer:

jro sa...

Jaa-a, vad kan jag säga. Jag beundrar din vishet, kära vän. Önskar att jag var lika smart som du. Frikort ftw.

Hanna sa...

Ja-a. Man har sina moments.