torsdag 9 juni 2011

The Heads-up

torsdag 9 juni 2011
Kl 08.45 imorse började en påminnelse ilsket ödmjukt ringa i min telefon, för påminna mej om att sångfesten ju börjar idag*. Jag vaknade upp ur min 9-timmarsdvala (!) helt yr, nästan panikslagen och lätt illamående. Härregud, det är ju idag och jag har inte börjat packa och jag har inte tvättat kläder och jag har inte koll på noterna eller tidtabellen och hur ska jag hinna till Åbo till konserten idag och vi har ju inte ens repertoaren klar ännu. Ända tills jag insåg att jag låg tryggt i min hotellsäng i Åbo, har med mej alla grejer man kan tänkas behöva på en sångfest (åtminstone har jag mycket grejer. More is more.), alla noter och alla repertoarer har varit klara länge. Puh, I'm safe. Telefonens heads-up kändes med ens faktiskt aningen meningslös.



*vilken nöt har programmerat in på sin telefon att sångfesten börjar kl 09.00?

Inga kommentarer: