fredag 15 juli 2011

Om folk som svänger sej i sina gravar

fredag 15 juli 2011
Med risk för att låta som en trött 6-åring tänkte jag gnälla lite över facebook-chatten och dess ovilja att behålla mej inloggad. Jag vill ju verkligen att det ska fungera och blir jättegnällig och trött nu. På grund av fejanproblemen såg jag mej tvungen att fortsätta på HCGF-dieten (HögChipsochGlassFaktor-dieten) en kväll till, trots att jag spjuveraktigt nog ersatte chipsen med salta kex. Mmm salta kex. Om jag hade en död dietist skulle hon nog svänga sej i sin grav nu. Kanske kunde man stämma fejan för kostmässigt fördärv? Eller åtminstone för inledelse i frestelse?

I övrigt shoppade jag tre par skor idag; ett par kornblåa, ett par beige och ett par gröna. Min ekonomiska rådgivare skulle antagligen också vara död vid dethär laget och därmed vända sej i graven hon med.

1 kommentar:

jro sa...

Nådedär, om folk kan stämma Madonna för att hon gjort så lugna låtar att man somnar vid ratten ifall man lyssnar på dem då man kör (!! Och det är sant för det har jag hört på radion!), så kan du nog säkert stämma fejan för frestelseinledande. Känns som att ditt case till och med är snäppet vassare faktiskt.

När det gäller shoppingen tror jag dessvärre att det är vi själva som inleder varann i frestelse. Lite svårt att veta vem man ska stämma där?