lördag 2 juli 2011

Semesterresa 1 facit

lördag 2 juli 2011
Ja, jag har ju gjort Nyslottsdebut! Sanslöst så bra det var. Och ni vet ju att jag inte är lättimponerad. Men seriously: finns det nåt vackrare än Tosca done right? Se-ri-öst. Var ju lite förberedd på en tupplur eller sju under Lohengrin, men inte en endaste liten blund hann jag med under de fem timmarna, det var ju så löjligt bra! För en masscenssucker satt detta ju som pinnen i skiten! Men inget slår en Caravadossi-aria. (jag torkade i smyg en tår efter e lucevan) Här kan ni förresten läsa mer om vad vi gjorde! Och här kommer några milstolpar i bilder:

Varje resa börjar med lite surf.

Uuh uuh jag e så Operaförståmejpåare.
Uuh uuh jag är så Artsyfartsy.
Johanna simmar i den blåa timmen i Saimen.
Det var en blå timme.
Johanna blev av med Tosca-oskulden i 30-graders hetta.
Uuh uuh jag e så sommarglad.
Vi avslutade vår Nyslottsvistelse med ytterst delikat mat.

Inga kommentarer: