lördag 30 juli 2011

Vagnångesten

lördag 30 juli 2011
Igår hörde jag en lång utredning om vilken vagn man eventuellt skall köpa. Hittan och dittan och trix och grejs. Jag insåg att jag inte vet ett litet skit om vagnar, vad man ska tänka på, vad som är bra vs mindre bra och vad just jag vill ha. Jag kände min inre panik stiga till max, men försökte se avslappnad och van ut och som en som precis hänger med i vagnutläggningens tekniska bit. Jag vet väldigt lite om allt när det kommer till kritan men dethär med vagn känns faktiskt lite avlägset än så länge. Om sanningen ska fram känns dethär med vagnen lite oviktigt i mitt liv, vilket ju ökade det dåliga moderskapssamvetet ytterligare. Samsan lugnade mej dock och konstaterade att det ju är bra att nån i släkten redan har gjort alla dessa jämförelser, så vi köper en likadan som dom och så var det klart med den saken. Ibland är han nog rysligt bra att ha dendär Samsan.

2 kommentarer:

Lina Teir sa...

Den senaste veckan har du alltså släppt Den Stora Nyheten, bloggat om ihopflyttning och barnvagnsköp och andra Stora Livsavgörande Grejer. Själv har jag semestrat med mamma och pappa samt varit på musikal med Christie Brinkley i huvudrollen. Ditt liv - mitt liv 1000-0. :D (Eller ok 1000-1, för en arabisk affärsman raggade på mig i London för att jag hade fin hatt.)

För övrigt låter "Samsan" lite som en muminfigur, men det är absolut inget negativt.

Hanna sa...

Hej! You is back!
Nå hördu, jag skulle faktiskt inte ha nåt emot att byta lite liv med dej... alla dessa livsavgörande förändringar gör en ganska matt. Men 1-0 för araben!