tisdag 6 september 2011

Kundservice x2

tisdag 6 september 2011
Ibland blir man ju förvånad. På det trevliga cafeet var kundservicen lite, ja, speciell imorse.

Jag: Kan jag få en glutenfri frukost?
Han: Ja, vi tar bort brödet då
Jag: Ja, och myslin...
Han: Myslin också?
Jag, ljuvt leende: Jo. (ba duu-uh)
Han: ska kolla... ja, alltså vi har nog glutenfri toast, men den är inte god. Vill du ha iallafall? (ba eh? bra försäljningstrick!)
Jag: Nå, ja, humm... okej men jag tar toasten iallafall. Living on the edge liksom.

For the record: toasten var inte alls dålig, helt vanligt, alldeles godtagbart gott glutenfritt bröd. Synd att jag tappade ena skivan på golvet. I övrigt var frukosten mycket oprisvärd.

Sen skötte jag ett länge uppskjutet ärende med DNA. Alla vet ju att deras kundservice suger musten och lusten ur allt levande. MEN: Än är inte undrens tid förbi.
Telefonkö för svensk service: ca 0 sekunder. Mycket trevlig och artig ung man på tråden. Hjälp fanns att fås genast. Nemos problemas liksom. OCH, en halv timme senare ringer telefonen: Ja.. det var från DNAs kundservice här hej, du ringde för en stund sen. Jag ville bara kolla en grej med dej, så att det säkert blir rätt här. Man ba V-A-H?

DNAs kundservice - trevliga caféets kundservice 1-0.

Ibland blir man i sanning förvånad.

Inga kommentarer: