fredag 14 oktober 2011

De älskade

fredag 14 oktober 2011
Häromdagen planerades kvällens program. När jag konstaterade att vi ju tar bil, utbrast min finaste, mest ekologiska vän lyckligt "åh vad jag älskar ditt nya liv med bil!". För den kommentaren älskar jag henne kanske ännu lite lite mer. För det är ju just såhär det är: inget är svartvitt.
Alla undrar givetvis vad det spännande programmet kan vara. Och det involverar en annan, högt älskad vän, som ska flytta. Då jag meddelade här hemma att vi ska dit och hjälpa till frågade den högt älskade sambon försiktigt vad jag riktigt har tänkt göra där (alla minns ju hur det gick till då vi flyttade: han gjorde allt. Jag bar två kuddar). Jag tittade oförstående på honom i en sekund och svarade sedan det givna: jag ska underhålla. Han tittade på mej och log och sa "vilken tur att vi alla har en uppgift".

Och vi vet ju, att med dessa kvinnor blir högst antagligen tillochmed en flytt ett festligt tillfälle.


Source: bluntcard.com via Hanna on Pinterest

2 kommentarer:

Cam sa...

du är bäst ♥ Och underhållare under en flytt är ju i sanning en av de viktigaste uppgifterna :)

jro sa...