fredag 25 november 2011

En grå gårdag

fredag 25 november 2011
Gårdagen förde med sig många aber och många smågrejer, som alla kändes mer eller mindre misslyckade. De båda vettiga grejerna jag gjorde var att rätta stavfel samt att gå till matbutiken. Att rätta stavfel åt en människa med mycket högre utbildning, titel, ålder, erfarenhet och kunskap än jag kändes småaktigt. Efter det gick jag till Alepan för att köpa mellanmål. Tjejen i kassan var måttligt road då jag betalade mina 45-cents uppköp med en hundralapp. Hon ba och du har ingen mindre sedel? Nä tyvärr (ba jo, men jag försöker sabotera din dag och göra ditt liv lite surare. Klart att jag inte hade nåt mindre, gök). Hon tittade på mej med en blick som inte gick att tyda. En blandning av uppgivenhet, medlidsamhet, irritation, hat och ironi. Tog emot mina 99,55 euro i växelpengar och försvann illa kvick ut ur butiken med min fil och min banan.
Tur att IKEA står på dagens agenda. Där kan det ju bara inte bli fel. Eller?

Inga kommentarer: