fredag 9 mars 2012

Veckoslutsplanerna och förändringarnas vindar

fredag 9 mars 2012
Ibland får jag ångest då folk frågar om våra veckoslutsplaner. Ca nittio procent av gångerna har jag detta år fått svara ingenting speciellt. Förr i tiden, för ca 5 år sedan, då jag jobbade på som en tok och hade ca 2 lediga helger per år skulle jag ha kunnat döda för att få svara så. Well, the times they are a changing.
MEN, det är ju inte utan att förändringarnas vindar skulle blåsa här ändå. De facto var jag så ivrig över vinden igår kväll att jag knappt fick sömn trots att jag var dödstrött efter gårdagens tusen eskapader. Det är nämligen så, att stora saker är i görningen i vårt hushåll. Efter en hel del funderingar och tankar, har vi beslutat oss, och jag tror minsann att vi fattat rätt beslut. Vi ska skaffa en printer! Jag tar mej nästan i brasan av iver!! Mon dieu så här ska printas.

Gårkvällens diskussion i ett nötskal:
Han: Har vi någå helgplaner?
Jag: (tittar oförstående på honom) Eh? Vi ska ju skaffa dendär printern, så vi kommer att ha fullt upp!

Eftersom vi lever i nådens år 2012 har jag stora förhoppningar på denna manick. Jag minns med skräck och fasa hur bökigt, stökigt och besvärligt det var med min förra printer varje gång jag skulle printa något. För det första fungerade inte själva printfunktionen, enbart skannern (min katt hade fört kattsand in i maskineriet på nåt smidigt sätt). Det begränsade ju användningen något. För det andra var den stor, ful och med en massa sladdar. För det tredje var den undangömd i en låda, som hade en massa saker ovanpå sej, så att ta fram printfan i sanning blev en mödosam process. Så ni förstår hur hoppfull jag är i frågan om Printern anno 2012.

Så nu vet ni vad jag gör ifall jag inte uppdaterar här under helgen!

Inga kommentarer: